Czy sytuacje społeczne mogą wpływać na nasze emocje? Jakie sytuacje wywołują w nas emocje pożądane i niepożądane? Czy nasze ciało reaguje na odczuwane emocje?
Na te pytania staraliśmy się znaleźć odpowiedzi podczas zajęć rozwijających komunikowanie się realizując tym samym innowację pedagogiczną "TUS W 3D". Aby osiągnąć cel uczniowie zostali zaangażowani w różnorodne aktywności, które m.in.:
- doskonaliły umiejętność analizowania sytuacji społecznych z uwzględnieniem emocji bohaterów;
- poszerzyły słownictwo dotyczące uczuć i emocji,
- rozwijały umiejętność wypowiadania się na dany temat,
- rozwijały słownictwo.
Podczas lekcji uczniowie mieli zatem za zadanie:
- zinterpretować ilustracje dotyczące emocji i dopasować właściwe etykiety wyrazowe;
- przeanalizować ilustracje z sytuacjami społecznymi - określić emocje jakie wywołały w głównych bohaterach, nazwać emocje;
- ocenić emocje pod względem wpływu na nasze samopoczucie i relacje z innymi;
- odtworzyć emocje poprzez obraz ludzkiej twarzy adekwatnie do konkretnych sytuacji;
Tak wyglądały nasze zajęcia:
Komentarze
Prześlij komentarz